Inventura

/KOMERCIJALA / Dokumenti / Ostali dokumenti / Upis i obrada inventure

Pretpostavke za uspješnu inventuru:

  •     Svi dokumenti moraju biti obrađeni – (kontrola – Pregled neobrađenih dokumenata)

/komercijala / Dokumenti / Pregled neobrađenih dokumenata

Help_Images_inventura1

  • Datum inventure i dokumenata moraju biti usklađeni tj. mora se znati koji dokumenti ulaze u inventuru, a koji ne
  • Na stanju ne smije biti negativnih količina – negativna stanja postaju inventurni višak.

PROVOĐENJE INVENTURE

1. ISPIS POPISNIH LISTA ROBE

Izbor uvjeta i redoslijeda ispisa

  • Klasifikacije – Odabrati željene klasifikacije (ako se invetura radi za svu robu, nije potrebno označavati klasifikacije)
  • Prodajna mjesta – Odabrati prodajno mjesto za koje se radi inventura
  • Klik na ‘Upiši izbor’
  • Izbor redoslijeda ispisa – Ako želite listu artikla po klasifikaciji i kataloškom broju procedura je: 1 klik mišem na ‘Klasifikacija’ , zatim na ‘>’ 1 klik mišem na ‘Kataloški broj’ , zatim na ‘>’
  • Klik na ‘Vrati se’
  • Odabir kriterija ispisa i izgleda liste, Klik na ‘Ispis liste’
  • Ispisuje se lista artikala bez količina

2. OTVARANJE INVENTURE I UPIS INVENTURNOG STANJA

  • Upis prodajnog mjesta
  • Klik na ‘ nova inventura’ – ukoliko postoji neobrađena inventura program će pitati da li želite obrisati postojeću inventuru. Ako ste sigurni da to želite pritisnite ‘DA’
  • Upis datuma inventure (31.12.03) , <Enter>
  • Klik na ‘Upis stavaka’ , Upis šifara artikala i popisanih količina
  • OPCIJA: Formiranje inventure od stanja. Knjigovodsveno stanje se prepisuje u inventurno, a korisnik upisuje samo viškove i manjkove. ‘Formiranje inventure od stanja’ će obrisati dotad unešene stavke inventure

3. OBRAČUN INVENTURE

  •     Upis prodajnog mjesta
  • Klik na ‘kontrolni obračun’ (može se ponavljati neograničen broj puta)
    • kontrolni obračun formira listu inventurnih razlika. Lista razlika se može ispisati, a eventualne korekcije se mogu raditi kroz ponovljeni upis inventurnog stanja ili knjiženjem dokumenata. Nakon knjiženja treba ponoviti kontrolni obračun

4. OBRADA INVENTURE

  • Nakon što su pušteni kontrolni obračuni i usklađena stanja pušta se obrada inventure
  • Obrada inventure zaključuje inventuru i formira dokumente inventurnog viška i inventurnog manjka

Ako se inventura provodi s 31.12., prije obrade inventure uputno je pustiti Korekciju nabavne vrijednosti kako bi financijski iznos inventure i završno stanje na 31.12. biti jednaki.

Nakon upisanog inventurnog stanja može se nastaviti raditi u programu bez obzira što obrada inventure nije napravljena. Program uvijek uspoređuje stanje na datum inventure i popisanu količinu, a dokumenti napravljeni iza datuma inventure ni na koji način ne utječu na nju.