Ugovorni uvjeti veleprodaje

Uvod

Ugovorni uvjeti unaprijed određuju pod kakvim uvjetima se vrši poslovanje s određenim kupcima, artiklima ili klasifikacijama proizvoda. Pomoću njih možemo odrediti broj dana valute, rabat, dodatni rabat itd (1). Može im se pristupiti preko Komercijala/Ugovorni uvjeti.

Kao podloga za ugovorne uvjete može poslužiti stvarni ugovor ili ih možemo koristiti samo kao pomoć pri fakturiranju.

Njihovu praktičnu primjenu možemo najbolje uočiti prilikom izdavanja izlaznih računa, ponuda ili zaključnica pri čemu se odabirom artikla ili kupca koji su definirani u ugovornim uvjetima automatski učitavaju svi ostali podaci tamo definirani.

Ugovornim uvjetima mogu se zadavati slijedeće kategorije:

  • Broj dana valute
  • Postotak rabata
  • Postotak dodatnog rabata
  • Cijena (samo za artikl)

Nivoi ugovornih uvjeta

Postoji desetak različitih nivoa ugovornih uvjeta.

  • Najniža razina je određena na nivou aplikacije/setup aplikacije/setup aplikacije/IRA – Podešavanje dana valute.
  • Ugovorni se uvjeti nadalje mogu definirati u formi Ugovornih uvjeta gdje možemo postaviti uvjete za sve kupce

tj. za kupce koji nemaju definirane uvjete prodaje (2).

  • Ukoliko želimo odrediti uvjete za točno određenog kupca (bez definiranja

ugovora) možemo to učiniti u Matični podaci/poslovni partneri gdje na kartici određenog klijenta u okviru «Komercijalnih podataka» upišemo podatke. *Detaljnije ugovorne uvjete za svakoga kupca možemo odrediti u programu Ugovornih uvjeta (3). Za svaki ugovor možemo odrediti razdoblje trajanja sa ili bez konačnog datuma (4). Ukoliko je ugovor istekao ili nisu navedeni nikakvi podaci za određenog kupca primjenjivat će se uvjeti definirani na nižim razinama.

  • Sljedeću razinu čine razne kombinacije uvjeta definiranih na formi Ugovornih uvjeta a koji se razlikuju prema proizvođaču i/ili klasifikaciji artikla (5).

- Tako zadani uvjeti također mogu imati vrijeme važenja. Uvjeti se mogu definirati :

  • Samo za klasifikaciju robe – /Cipele za kupcu XY prodajemo sa 10% rabata/
  • Samo za odabranog proizvođača – /Robu proizvođača ZZZ prodajemo sa 5% rabata i 45 dana odgode plaćanja/
  • Za klasifikaciju i proizvođača – /Cipele proizvođača ZZZ prodajemo sa 12% rabata/
  • Akcija na kartici Ugovornih uvjeta predstavlja vrlo visoku razinu i poništava sve niže postavljene uvjete (6).
  • Posljednji i najjači nivo definiranja ugovornih uvjeta je zadavanje artikla u ugovor pojedinog kupca. – Npr. ‘Močo krpa’ za Kupca XXX košta 10kn i dajemo mu 2% rabata (5) – to je najteži uvjet koji možemo zadati i niti jedan drugi ga neće poništiti

Na sljedećoj slici prikazana je kartica ugovornih uvjeta s označenim poljima koja su ranije spomenuta.

ug_uvjeti

Dodatne mogućosti

Na kartici Ugovornih uvjeta možemo koristiti Blokiranje i/ili Tekst upozorenja (7). Za kupce koje smo blokirali nije moguće izdavati dokumente prodaje niti radne naloge jer u tom slučaju stizat će nam poruka o zabrani. Tekst poruke možemo i sami odrediti ako označimo «Tekst upozorenja» te napišemo pripadajuću grešku. Ukoliko želimo tekst upozorenja možemo koristiti samostalno, nevezano za blokiranje kupca.

Dodatne napomene i komentare također možemo zabilježiti (8).

Postoji i mogućnost automatske blokade kupaca. Npr. nakon isteka 30 dana od valute plaćanja, formira se ugovor i postavlja se tekst upozorenja i/ili blokada kupca.

U izborniku ‘Izvještaji’ mogu se vidjeti svi blokirani kupci (‘Pregled blokada’)