Fiskalizacija
O Fiskalizaciji - Općenito
Fiskalizacija se provodi na način da se za svaki račun naplaćen Gotovinom, Čekom ili Karticom, prije ispisa šalju podaci u poreznu upravu, a porezna uprava vraća JIR (jedinstvani identifikator računa) koji se treba ispisati na računu. Osim JIR-a , na računu treba biti ispisano:
- datum i vrijeme izdavanja računa
- oznaka operatera aplikacije koji je izradio račun
- Oznaka načina plaćanja
- zaštitni kod računa
Fiskalizacija za korisnike Zagreb Datinih programa je podržana u programu , u dijelu Maloprodaja (Fiskalna kasa) i Veleprodaja (Izlazni račun / Faktura)
Zakonodavac je također propisao da se od trenutka primjene zakona o fiskalizaciji, svaki izlazni račun (maloprodaji ili veleprodajni), bez obzira na način naplate treba numerirati na način:
broj računa – prodajno mjesto – naplatni uređaj
Standardni način dodjele brojača u -u je:
- Za maloprodaju: broj računa – prodajno mjesto – broj kase
- Za veleprodaju: broj računa – prodajno mjesto – vrsta dokumenta
Preduvjeti za fiskalizaciju
- Identifikacija naplatnih uređaja – informacije o naplatnim uređajima trebate nam dostaviti putem obrasca (PDF | DOC )
- Pribaviti aplikativni certifikat za fiskalizaciju – jedan certifikat za sva prodajna mjesta
- Windows računalo s instaliranim -om
- Internet na prodajnom mjestu
Potrebne prilagodbe matičnih podataka i načina rada
- Urediti podatke o prodajnim mjestima: točna adresa i radno vrijeme
- Ažurirati podatke o korisnicima aplikacije: Upisati OIB uz ime korisnika aplikacije
- Osigurati način rada u kojem svaki trgovac radi u aplikaciji pod svojim imenom
- Numeriranje svih računa: (broj rn) / (prodajno mjesto) / (naplatni uređaj)
Maloprodaja
- Ažurirati sredstva plaćanja na način da se svakom sredstvu pridruži jedna od zakonski propisanih oznaka (G,C,K,T,O) – ažuriranje sredstava plaćanja se radi kroz program: blagajna – maloprodajamatični podacisredstva plaćanja
- Odbrojavanje računa podesiti na godišnjem nivou – ova opcija je automatski podešena svim korisnicima od 01.01
Veleprodaja (bez obzira na način naplate)
- Novi elementi na računu: Oznaka operatera, Datum i vrijeme izrade računa, Oznaka načina plaćanja – bit će automatski aktivirani s datumom primjene fiskalizacije.
- U Veleprodaji se trebaju fiskalizirati računi koji nose oznake plaćanja (Kartica, gotovina, čekovi).
- Fiskalizacija se provodi u trenutku obrade dokumenta, i nakon fiskalizacije račun nije moguće mijenjati
Dokumenti
- Interni akt o fiskalizaciji – Interni akt je dokument koji korisnik obavezno treba imati u slučaju poreznog nadzora. U Internom aktu trebaju biti popisano poslovno prostori i načini dodjele brojeva dokumenata. Ispis internog akta omogućen je u -u kroz šifrarnih prodajnih mjesta.
Apross – uputa za rad
Fiskalizacija prodajnog mjesta
Svako prodajno mjesto koje ulazi u fiskalizaciju mora se dopuniti s nekoliko dodatnih podataka:
- Radno vrijeme poslovnice
- Ulica (bez broja)
- Kućni broj
- Dodatak kućnom broju
Porezna uprava traži navedene podatke u točno tom obliku, pa ih je potrebno tako i unijeti. Nakon štu su podaci uneseni, prodajno mjesto je potrebno fiskalizirati. Fiskalizacija prodajnog mjesta se radi na način da se u detaljim podacima prodajnog mjesta klikne gumb ‘Fiskaliziraj’ i zatim ‘pošalji podatke’. Ukoliko je fiskalizacija prodajnog mjesta uspješno prošla, prodajno mjesto će dobiti posebnu oznaku i nakon toga se mogu izdavati računi.
/komercijala/matični podaci/prodajna mjesta
Interni akt
Ispis podloge za izradu internog akta o fiskalizaciji omogućen je u matičnoj datoteci prodajnih mjesta, a formira se automatski prema postavkama sustava.
/komercijala/matični podaci/prodajna mjesta
Korisnici
Jedan od obaveznih podataka pri fiskalizaciji računa je OIB operatera. Ukoliko trenutno sve prodavači koriste istog korisnika, to je potrebno čim prije promijeniti.
Svaki prodavač mora raditi pod svojim imenom i mora imati upisam OIB. Upis OIBa je omogućen na svim mjestima u Aprossu na kojima se prijavljuju i ažuriraju korisnici.
Ukoliko korisnik nema upisan OIB, rad na kasi će biti onemogućen…
Rad u maloprodaji
U programu maloprodaje dodana je oznaka statusa veze s poreznom upravom. Ona može označavati da je veza aktivna ili neaktvina, te davati razne informacije vezano za fiskalizaciju.
Fiskalizacija računa se može provesti bez obzira da li je veza s poreznom upravom aktvina.
Po naplati računa, račun se potpisuje na računalu, šalje u poreznu upravu na ovjeru i vraća potpisan od strane porezne uprave. Nakon toga se radi ispis dokumenta, a u polju za status fiskalizacije ispisuju se dobiveni podaci.
Ako neki računi nisu dobili JIR, korisnik će dobiti obavijest o tome u polju za status fiskalizacije i oni se mogu naknadno poslati u poreznu upravu. F12 – pošalji najstariji račun Shift+F12 – pošalji sve račune bez JIR-a.
Rad u veleprodaji
Ukoliko veleprodaji račun nosi neku od slijedećih vrsta plaćanja, njega je potrebno fiskalizirati:
- Gotovina
- Ček
- Kartica
Fiskalizacija veleprodajnog računa se radi u trenutku obrade dokumenta. Ukoliko se dokument koji traži fiskalizaciju ispisuje prije obrade (odnosno fisklaizcije), na ispisu će biti napomena da račun nije pravovaljan jer nije prošao fiskalizaciju.