Kalkulacija cijene

Što je kalkulacija

Kalkulacija je osnovni element u formiranju nabavne / prodajne cijene artikla Za svako artikl koji se vodi u robnom knjigovodstvu potrebno je formirati barem jednu kalkulaciju.

Kalkulacija sadrži 4 bitna podatka:

  • Nabavnu cijenu
  • veleprodajnu cijenu
  • Maloprodajnu cijenu bez PDV
  • Maloprodajnu cijenu s PDV

Osim navedenih, u kalkulaciju se može unijeti nekoliko pomoćnih vrijednosti koje pomažu pri formiranju cijene:

  • Rabat
  • Dodatni rabat
  • Fakturni i zavisni trošak
  • Veleprodajna marža – jedinična i u postotku
  • Maloprodajna marža – jedinična i u postotku
  • Iznos povratne naknade i sl

Svi ovi elementi kalkulacije su međusobno povezani, i promjenom bilo kojeg od njih, korigira se kompletna kalkulacija

kalkulacija

Primjena kalkulacije

Kalkulacija je osnova za formiranje prodajne cijene. Ukoliko ne postoji jači kriterij, zadnja kalkulacija predstavlja važeću prodajnu cijenu.

Ukoliko se desi da roba izađe prije nego je proknjižen ulaz, nabavna cijena sa zadnje kalkulacije se će koristiti za razduženje nabavne vrijednosti

Formiranje cijene

Formiranje prodajne cijene se može raditi na više načina. Za formiranje prodajne cijene koristimo:

  • Kalkulaciju
  • Cjenik
  • Ugovorne uvjete
  • Matične podatke kupca

Fakturna cijena – izvori poredani od slabijeg prema jačemu

Nivo Izvor Opis
1 Zadnja – kalkulacija Osnova za formiranje prodajne cijene
2 Opći ugovorni uvjeti Za kupce bez ugovora – kupci koji nemaju poseban ugovor koristit će cijenu koja je upisana na artiklu na ‘Općim ugovornim uvjetima’
3 Standardni cjenik Cjenik koji važi za sve kupce – cjenik može imati rok trajanja i težinu. Ako se artikl nalazi na dva cjenika, koristit će se cijena s cjenika s većom težinom
4 Cjenik za kupca Ako je prijavljen cjenik za kupca
5 Stavka ugovora za kupca Najjači kriterij kod formiranja prodajne cijene

Rabat, dodatni rabat, akcijski rabat – izvori poredani od slabijeg prema jačemu

Nivo Izvor Opis
1 Matični podaci kupca Osnova za formiranje rabata
2 Opći ugovorni uvjeti Za kupce bez ugovora – kupci koji nemaju poseban ugovor koristit će rabate koji su upisani u ‘glavi’ na ‘Općim ugovornim uvjetima’
3 Ugovorni uvjeti kupca Ako postoje rabati upisani u zaglavlju ugovora kupca oni su jaču od rabata na matičnoj datoteki kupaca
4 Ugovorni uvjeti kupca – stavka ugovora Rabat upisan na stavci ugovora jači je od rabata na zaglavlju i to; Rabat upisan na artiku je ječi od rabata upisanog na vrsti robe i sl…